Monday, August 1, 2011

Rahsia & Khasiat Surah-surah dalam Al-Quran (2)

1- SURAH AL-BAQARAH
MAKSUDNYA : SAPI BETINA

Dengan izin Allah S.W.T Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, Barangsiapa yang membaca dua ayat terakhir dari surah ini sebelum tidur ,ia akan terselamat dari segala bala bencana dan malapetaka.

2- SURAH ALI-IMRAN
MAKSUDNYA : KELUARGA IMRAN

Dengan izin Allah S.W.T Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, barangsiapa membaca tiga ayat yang pertama dari surah ini, nescaya ia akan mencapai kesihatan dari segala penyakit dan terselamat dari gangguan jin. InsyaAllah.

3- SURAH AN-NISA'
MAKSUDNYA : PEREMPUAN

Dengan izin Allah S.W.T Yang Maha Pengasih lagi Maha Penayayang, barangsiapa yang membaca ayat yang ke 75 dari surah ini, nescaya ia akan terselamat dari kejahatan para penjahat di dunia ini. InsyaAllah..

4- SURAH AL-MAIDAH
MAKSUDNYA : HIDANGAN

Dengan izin Allah S.W.T yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, barangsiapa uang membaca ayat yang ke 7 dari surah ini, sebanyak yang mungkin selama tiga hari berturut-turut, InsyaAllah akan terselamat dari was-was semasa wuduk dan sembahyang.

Dengan izin Allah S.W.T barangsiapa yang membaca ayat 89 hingga ayat 101 dari surah ini, (ke atas air) lalu diberi minum kepada orang yang bercakap dusta, nescaya dia tidak akan bercakap dusta lagi.

No comments:

Post a Comment