Saturday, August 20, 2011

Rahsia & Khasiat Surah-surah dalam Al-Quran (3)



1- Surah Al-An'am
Maksudnya : Binatang Ternakan
Dengan izin Allah SWT yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, barangsiapa yang membacanya sebanyak 7 kali, nescaya akan terhindar daripala segala bala bencana. Jika ayat 63 dan 64 dari surah ini, di baca oleh penumpang kapal, ia akan terselamat dari karan dan tenggelam.

2- Surah Al-A'Raaf
Maksudnya : Benteng Tinggi
Dengan izin Allah SWT yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, barangsiapa yang membaca ayat 23 daripada surah ini, selepas tiap-tiap solat fardhu , lalu beristighfar kepada Allah SWT nescaya akan terampun segala dosanya. Barangsiapa membaca ayat 47 daripada surah ini, ia akan terpelihara dari kekacauan para penzalim serta ia akan mendapat rahmat Allah SWT.

3- Surah Al-Anfal
Maksudnya : Harta Rampasan
Dengan izin Allah SWT yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, barangsiapa membaca ayat 62 dan 63 dari surah ini, nescaya dia akan di cintai dan dihormati oleh sekalian manusia di dunia ini.

4- Surah Ash-Saffat
Maksudnya : Yang Berbaris
Dengan izin Allah SWT yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, barangsiapa yang membacanya, InsyaAllah ia akan terpelihara daripada gangguan jin.

5- Surah An-Nur
Maksudnya : Cahaya
Dengan izin Allah SWT yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, barangsiapa yang membacanya, nescaya ia akan terhindar daripada mimpi-mimpi yang buruk.Barangsiapa yang membaca ayat 35 dari surah ini, pada hari Jumaat sebelum solat Asar, nescaya dia akan disegani oleh orang ramai.

No comments:

Post a Comment